Tja

Hej. Det är trögt med bloggandet just nu. Har börjat skriva några gånger och bara nä nu ska jag minsann skriva ett blogginlägg men när jag sedan har läst mina fem meningar eller vad det nu är jag har fått ihop så har de bara sett så meningslösa ut och ekat så tomma att jag inte haft något annat val än att radera dem. Jag vet inte ens vad man skriver i en blogg. Dessutom kan jag erkänna att jag får lite ångest av att veta att personer som jag har träffat/träffar i verkliga livet läser min blogg ibland. Och då måste jag ju censurera mig. Får inte verka för pretentiös eller som om jag tar mig själv på för stort allvar (vilket jag i och för sig gör). Får heller inte verka för deppig, för störd i huvudet eller för larvig och tramsig. Inläggen måste alltså ligga på en så pass lagom nivå att jag slipper oroa mig för att folk ska ha en åsikt om mig eller det jag skriver om. När jag tänker efter så är nog min omedvetna mål när jag författar mina inlägg att de ska vara totalt jävla intetsägande. Hm. Jag antar att det är därför min blogg är så oerhört populär.

Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Jag är mest glad att du skrivit mer. Det får min säl av gillande (ha ha ha! seal of approval! ha ha ha! ... jag vet, väldigt, väldigt dålig ordvits).



För övrigt är det helt okej att vara och/eller verka pretentiös. Jag iaf tycker livet är lite roligare så. Tycker någon att det irriterande kan man säga att det är en avancerad form av själv-ironi som uppenbarligen inte de förstår. Det är ett bra svar på så många nivåer, inte minst för att det i sig är lite pretentiöst :)

2011-09-13 @ 22:40:47
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: M

Jag väljar att tolka det som att det inte är mig du blir generad inför. punkt. :)

2011-09-14 @ 22:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0