True

"De friska drömmer om att fly från vardagen. De sjuka drömmer om att återerövra den." De raderna, som jag häromdagen läste i en DN-artikel signerad författaren Åsa Moberg, fick mig att stanna upp med blicken lite. Fick mig att tänka på begreppet "vardag", som antagligen har lika många betydelser som det finns människor i världen. Och att en vardag kan vara oerövrad, erövrad eller återerövrad, det har jag aldrig funderat på. Men när man väl tänker på det känns det ganska självklart. Dock undrar jag om man verkligen hellre flyr från en erövrad vardag än en oerövrad? En erövrad vardag kan ju säkert bli långtråkig ibland, men en oerövrad vardag kan ju å andra sidan vara..inte så kul heller.

Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

En oerövrad vardag är ju i alla fall en utmaning. Utan utmaningar så har man både tråkigt och utvecklas inte. Hur kul är det liksom?

2011-10-25 @ 21:28:25
URL: http://magnus.nordlander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0