Strangers

Ni vet den där känslan när man känner att det ekar lite tomt inuti? Bekräftelsehinken i magen som läcker och kräver ständig påfyllning. Den där gnagande känslan som gör att man klickar sig planlöst mellan hemsidor på internet i hopp om att komma över något som man åtminstone kan vrida några droppar ur. En låt vars melodi ger lite mental tillfredställelse eller kanske några rader någonstans som man känner igen sig i. Vad som helst. Den där känslan som gör att man är uppe alldeles för länge på nätterna eftersom man drar sig för att släcka lampan på tom mage. Som gör att när man väl ändå tvingar ner sig i sängen, trots att det ekar tomt, så är man om inte direkt deppig så ändå rätt likgiltig till om det blir någon morgondag eller inte. Det gör liksom varken från eller till. Den där känslan som får en att äta den där godisbiten man egentligen inte tål med den uppkäftiga men ändå så totalt onödiga uppmaningen till någon däruppe: "Men ge mig tarmcancer då om du vill! Gör det!". Sedan kommer man på att folk dör av olyckor och sjukdomar varje dag och att det kanske inte är så jävla moget att försöka starta bråk med universum trots allt. Just idag har den där känslan hur som helst fått mig att titta på en viss youtubecover tjugo gånger i rad bara för att melodin säger till mitt känslocentrum att allt nog kommer bli bra till slut. Sedan skadar det ju inte direkt att killen som sjunger är väldigt söt och har en röst som får mitt hjärta att bli rinnande honung.

Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Jag kan försöka ge dig lite fri påfyllning om du vill. Inga garantier, men du kan ju säga till om det funkar :)



Jag vill bara börja med att säga att det inte här är någonting jag gör bara för den goda sakens skull, eller bara för att jag gillar dig. Du förtjänar att höra det här.



Jag kan naturligtvis bara skriva utifrån vad jag vet om dig, men vad vet jag egentligen? Jag vet att du är bra på att skriva. Väldigt bra till och med. Allt för många skriver som krattor, som om det inte vore nog med att de inte kan stava så lyckas de heller inte fånga läsaren. Du lyckas med både och, vilket är särskilt bra eftersom du skriver så mycket om vardagen. Att fånga läsare med storslagna händelser är betydligt lättare än att fånga dem med vardagliga händelser.



Jag vet dessutom att du är intelligent. Du kanske undrar hur jag vet det? Det framgår med all önskvärd tydlighet ur det du skriver. Om du mot all förmodan inte tror mig så har jag även Vetenskap™ på min sida. Studier visar att det finns en korrelation mellan intelligens och att gå och lägga sig sent. Vetenskapliga bevis och att det är uppenbart ur dina alster? Slam dunk säger jag. (Okej, nej, jag säger typ aldrig slam dunk, jag använder helst inte sportmetaforer, men du förstår vad jag menar.)



Det är uppenbart, men jag nämner det ändå. Du är snygg. Det får du säkert höra hela tiden, eller det hoppas jag i alla fall, för det borde du få.



Jag har dessutom på känn att du är omtänksam. Du vet säkert bättre själv ifall det stämmer, men det är ju en sådan där grej som är lätt att glömma bort hur positivt det faktiskt är, så om sant så kan du ju se det här som en påminnelse.



Jag kan inte riktigt sätta fingrarna på det, men jag gillar din personlighet. Eller iaf vad jag glimtar ur vad du skriver. Jag talar ju naturligtvis för mig själv, men det är ju så otroligt tråkigt med folk som bara är happy-go-lucky på speed hela tiden. Det känns som om den typen av människor antingen ljuger eller kommer få någon slags psykbryt i framtiden. Du verkar ha en mer balanserad personlighet. Jag gillar det.



Jag skrev förut att jag bara kan skriva utifrån vad jag vet, och det är ju fortfarande sant, men något annat jag vet är att jag vet ganska lite. Som om inte vad jag redan har skrivit vore tillräckligt (n.b. att det skulle det ju vara), så skulle jag vara förvånad om dina positiva egenskaper skulle sluta där.



Så. Hur lyckades jag?

2011-05-16 @ 00:33:25
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Matilda

Magnus: Åh. Så många snälla saker tror jag inte att jag har hört på en och samma gång i hela mitt liv. Så tack. Påfyllningen lyckades :)

2011-05-25 @ 23:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0