Rosaskimrande fast tvärtom

Det är beklagligt att min dator bara kan vara igång ungefär tjugo minuter åt gången innan den stängs av på grund av överhettning. Den skulle säkert fungera rätt bra som kokplatta, om kokplattor nu blev varma på undersidan. Jag skulle verkligen kunna ha användning av en välfungerande dator. Särskilt eftersom jag verkligen - verkligen - borde sitta och skriva på mitt skolarbete just i denna stund. Självklart kan jag skriva på mitt skolarbete. Datorn är ju uppenbarligen igång nu och faktiskt inte särskilt kokhet alls för tillfället. Men att den är opålitlig och stänger av sig själv förtog hela min ickeexisterande motivation. Så här sitter jag, och bloggar. Mellan det att jag förbannar datorn och min dåliga självdiciplin om vartannat försöker jag muntra jag upp mig med att äta torkade blåbär som jag har lagt i en liten blå skål. En annan populär överslagshandling just nu är att sitta och stirra in i väggen. Det ska nog bli bra, det här. 

För att ytterligare ägna tankarna åt annat passade jag på att överföra lite bilder till datorn. Risken är stor att de kommande inläggen blir lite utav en bildfest. Men man vet aldrig. Här kommer i alla fall några bilder från igår när jag försökte göra allt annat än att plugga. Och vad passar bättre i just sådana situationer än att samla ihop alla rosa saker man har, göra passande installationer och fota dem?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0