Gitarr

För några veckor sedan gav jag mig sjutton på att lära mig spela gitarr. Jag satt nog tre dagar i sträck och tryckte in strängar och tragglade ackord. Låten jag gav mig på var "Strangers" med The Kinks. Men strängarna på gitarren jag använde sitter tyvärr ovanligt långt ifrån gitarrhalsen eller vad man ska kalla det, vilket får till följd att man måste trycka in strängarna utav bara helvete för att få det att låta bra. Efter de där tre dagarna var tre av fem fingertoppar på vänsterhanden totalt avdomnade. Dessutom ökade inte färdigheterna i gitarrspelandet i den takt  jag hade hoppats på, och som den tålmodiga och diciplinerade människa jag är tröttnade jag och konstaterade irriterat att jag nog helt enkelt inte är gitarrspelartypen. Två veckor senare var fingertopparna fortfarande avdomnade. Jag övervägde om jag borde vara lite orolig - jag inbillar mig att det nog vore ganska normalt att vara det - men kom fram till att det är ju vänsterhanden, oc avdomnade fingrar kan man säkert leva med. Men idag, fyra veckor senare, är fingrarna faktiskt bättre. Än har vi inte riktigt samma kontakt som innan, fingrarna och jag, men jag måste ändå säga att rehabiliteringen verkar gå i rätt riktning. Att spela gitarr är ingen lek. Kanske försöker jag någon gång igen i framtiden. När tiden, och fingrarna, är mogna.

Kommentarer
Postat av: H

sv; tusen tack för den fina kommentaren. du gjorde min morgon ljusare och varmare.



jag har också försökt mig på att spela gitarr. köpte till och med en ganska dyr en, och skrev upp mig på en gitarrkurs. som jag sedan slutade gå på eftersom jag tyckte att de femton minuter långa fikapauserna mitt i varje lektion, då alla skulle sitta runt ett bord och prata och vara lättsamma och lite tokiga, var allt för jobbiga just då. nu står gitarren i garderoben och jag tar ut den ibland, försöker spela lite från häftet vi fick på kursen, blir besviken över att det inte låter helt perfekt direkt och gömmer gitarren i fodralet igen.



jag tycker om din blogg! du skriver väldigt fint och bra. ska läsa lite mer nu. hoppas du får en fin dag.

2011-06-16 @ 12:27:00
URL: http://behindyourlacecurtain.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0