Redogörelse

Jag spillde just vatten på mitt tangentbord. Inte så bra. Men datorn verkar funka än så länge i alla fall, även om jag inbillar mig att pekpilen följer med med lite fördröjning. Bara så att ni vet. 

Idag var jag på stan och köpte studentpresent åt min plötsligt väldigt stora kusin som tar studenten i dagarna. Passande nog körde ett studentflak med hoppande ungdomar och dunka-dunka-musik förbi precis som jag promenerade nerför hamngatan. I samma riktning några hundra meter bakom kom en polisbil med påslagna siriner. Mer kan jag tyvärr inte säga. Jag gick nämligen in i en inredningsbutik mitt emot NK och köpte en salladsskål med ärtgrön insida.  

Annars då? Inget speciellt. 

Eh, alltså.. Nyss så freakade min pekplatta eller vad man ska kalla det ur och förstorade hela skärmen gånger hundra utan att pekpilen rörde sig ett dugg när jag försökte. Nu fungerar det igen. Lika bra att publicera inlägget fort som attan. Hoppas det blir bra, det här med datorn. Mobilen gick ju sönder förra veckan. Jag kan slå vad om ungefär hundra miljoner att det är en vattenskada. Fast jag har liksom aldrig utsatt den för vatten. Mer bara haft den på handfatet när jag duschat. Jävla skitmobil. Nu använder jag en uråldrig mobil som låg bortglömd i ett skåp. Det är också en jävla skitmobil. Navigeringsknappen funkar knappt. Nu freakade pekplattan igen.

Konstigt inlägg.

Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Jag ska ge dig två rekommendationer.



I vanliga fall skulle jag rekommendera en Mac, men inte ens Apples bärbara datorer överlever alltid att man spiller vatten på dem. Det finns förvisso bärbara datorer avsedda just för den typen av miljöer men de är allt för oftast stora, tunga och fula. Det bästa är att undvika att spilla vatten på datorerna över huvud taget. Bara för att förtydliga, min rekommendation (om datorn inte mår bra) är alltså en Mac och att inte spilla vatten på den :)



När det gäller telefoner så rekommenderar jag villkorslöst en iPhone. Om man kan bör man dock vänta tills de släpper nästa iPhone, någon gång i höst.



Och nej, jag får inte kommission på Apple-produkter :)

2011-05-31 @ 01:15:33
URL: http://magnus.nordlander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0