Triss

När jag står i kön på Pressbyrån och får syn på de så strategiskt utplacerade trisslotterna blir jag alltid väldigt frestad att köpa. Väl framme vid kassan är jag ofta på vippen att säga "och så en trisslott också" men hejdar mig alltid i sista sekunden. Jag har någon konstig föreställning om att det bara är pensionärer och lite skumma typer som köper trisslotter, även fast jag av egen erfarenhet vet att det inte är så. Och så tror jag att de bakom i kön ska döma mig - tro att jag spelberoende eller helt enkelt avfärda mig som naiv eftersom jag uppbenbarligen hoppas på en storvinst. Men naiv eller inte, någon dag ska jag vinna den där storvinsten. Dock antar jag att vinstchansen ökar en aning om jag gör slag i saken och köper en lott. 
 
Om jag vinner ska jag köpa en liten gård i närheten av Stockholm. Köpa  några får, angoragetter och två grisar som får springa fritt mellan stall och den stora inhägnaden. Kanske en liten falabellahäst också. Och så kaniner, katt, hund. Att titta på djur som har det riktigt bra ger energi och tillfredsställelse. Mitt eget lilla miniskansen. Så vill jag bo.


Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Inte för att vara en downer, men jag vet inte om jag skulle säga att chansen för storvinsten ökar nämnvärt av att köpa en lott :)



Det är en lott på 200 000 som har en vinst på 100 000 kr eller uppåt. För att vinna minst 100 000 kr måste du alltså köpa lotter för i genomsnitt 5 miljoner kronor. Det är dubbla maxvinsten.



Du har betydligt bättre chanser att bli rik på att investera i hedgefonder eller liknande. Eller typ någon investering av mer eller mindre vilket slag som helst.



Jag tycker dock du satsar lite för litet med ett miniskansen. Varför helt enkelt inte satsa på att köpa Skansen? :)

2011-03-07 @ 23:14:54
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Matilda

Äsch, jag tror stenhårt på trisslotter!

Och skansen är faktiskt rätt trevligt, så det tål att funderas på.

2011-03-10 @ 00:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0