I see the world through a will to please

Igår jobbade jag tillsammans med en kille som tydligen läste statsvetenskap. Vanligtvis brukar man ju inte kunna gissa sig till vad personer jobbar med eller pluggar till bara utifrån vardagligt småprat, men vad samtalsämnet än var så lyckades han koppla det till samhällsstrukturen eller politik. Han pratade intensivt och engagerat och med en positiv energi som nästan gjorde mig andfådd. Vidare slängde han in ord som "lukrativt" och "premisser" med en sådan självklarhet att jag kände mig som en dreglande bonnläpp med en tand. Men, men. Bara att nicka och låtsas som om man är på samma nivå. Och konstatera att en del människor verkar ha en sådan outsinlig energi. En timme i hans tankeverksamhet och jag skulle antagligen behöva ta igen tre nätters sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0