Spa

Jag tror bestämt att jag fortsätter med trenden onödiga, innehållslösa inlägg. Inga djupgående reflektioner här inte.

Idag utnyttjade jag mitt Smartbox-presentkort som jag fick för ungefär två år sedan och gick till en hudklinik på Mäster Samuelsgatan för att få en ansiktsbehandling. Mitt ansikte blev påsmetat, avtvättat, påsmetat igen, avtvättat och samma sak upprepades jag vet inte hur många gånger. Det mest intensiva upplevelsen under själva behandlingen var nog när den peelande masken gav upphov till väldigt små, knappt märkbara, stickningar i huden. Med andra ord rätt tam helhetsupplevelse. Men säkert bra, för huden.

Medan jag låg där på britsen frågade tjejen som tog hand om mig om jag ville att hon skulle plocka mina ögonbryn. Det är ju inte varje dag en professionell hudterapeut erbjuder sina tjänster, så varför inte, tänkte jag. Efter mitt jakande svar började hon rycka bort hårstråna i en väldig fart. Aj, aj, aj, aj. Men hur många hårstrån kan det egentligen vara som sitter utanför själva ögonbrynsformen?, undrade jag naivt för mig själv. Nog för att jag inte har skött mina ögonbryn enligt konstens alla regler dom senaste veckorna, men det kan ju högst ha handlat om ungefär tio felsittande strån. Hur som helst gick det upp för mig vad hon hade hållit på med när jag tittade mig i spegeln efter behandlingen. Mina ögonbryn hade reducerats till en betydligt smalare version än tidigare - en version jag inte riktigt kan identifiera mig med. Visst kan det vara fint med smala ögonbryn på folk, men ja..jag vet inte. Och tänk vilken fin ögonbrynsstubb jag kommer att få när dom växer ut.


Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Spännande. Det låter i och för sig lite smått kontraproduktivt att smutsa ned ansiktet, för att sedan tvätta det igen, och upprepa proceduren flertalet gånger, men så länge resultatet blir bra så är det säkert all good. Det är för övrigt svårt att leva sig in i inlägget utan någon form av visuell representation. Kanske en skulptur eller, en tecknad skiss, eller en graf (okej, kanske inte en graf), eller en projektion av ljus på en digital ljussensor skulle hjälpa till hint hint.

2011-03-18 @ 23:48:50
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Matilda

Hm.. Okej, får börja göra den där skulpturen snarast då, innan ögonbrynen växer ut.

2011-03-21 @ 21:11:14
Postat av: Magnus Nordlander

Kom ihåg tekniken, se skulpturen inuti marmoren, och mejsla fram den. :)

2011-03-22 @ 18:43:33
URL: http://magnus.nordlander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0