Godis osv

Idag när jag var inne på Coop eller Konsum eller Hemköp eller vad det nu var så gick jag till chokladhyllan enbart för att köpa den där nya marabouchokladen med blåbärsylt i. Jag har alltid tyckt att man ska hålla choklad och frukt/bär/osv ifrån varandra så långt det är möjligt, men det här tyckte till och med jag var gott när jag smakade som hastigast. Tyvärr verkade den inte ha funnit sin plats i sortimentet än i butiken jag var inne i. Det slutade med att jag skamset lommade hem med en påse lösgodis. Nu ligger den och blänger på mig från diskbänken. Själv är jag väldigt mätt och väldigt trött och borde väl egentligen gå och lägga mig. Men jag vet hur det kommer sluta. Tills dess ligger godispåsen där och retar mig. När den är tom om någon timme kommer jag antagligen att kunna urskilja ett litet prasslande hånskratt om jag lyssnar riktigt noga. Osunt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0