Om jag kunde drömma




Då och då tänker jag att det vore rätt fint att kunna byta personlighet ibland. Det skulle ju vara väldigt smidigt om man kunde göra det via internet. Tänk att bara kunna logga in på en hemsida och kryssa i vilka egenskaper eller vilken personlighet man ville hyra, och sedan skulle egenskaperna överföras till en själv och vara giltiga i, låt säga, tjugofyra timmar. Visst skulle man kunna hyra personligheten eller egenskaperna livet ut, men det skulle naturligtvis bli ohyggligt dyrt. Men oj vad jag skulle spendera. På samhällskunskapen på gymnasiet (eller om det var högstadiet) kommer jag ihåg att vi pratade om priselasticitet. Priselasticiteten hos den här egenskapsuthyrningstjänsten skulle antagligen vara skyhög, i alla fall om jag utgår från mig själv. Jag menar, om jag skulle ges möjligheten att finjustera (eller helrenovera) min personlighet, om så bara för en enda dag, så skulle jag ärligt talat vara beredd att ge alla sparpengar jag har.

Man skulle kunna använda den här tjänsten om man någon gång känner för en dag utan självförakt. Eller om man råkar ha lust att för en gångs skull framstå som en normal människa inför någon man har en liten crush på. Eller så kanske man bara känner för en stunds andrum. Vem vet. Men ge mig internetadressen och jag kommer att skuldsätta mig för resten av livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0