Anekdot

Idag läste jag en sak i en tidning. Det blir lätt så. Jag har inte en aning om det var en artikel eller en krönika eller i vilken tidning det var, men det är å andra sidan inte riktigt relevant. Det relevanta däremot är att någon hade två söner som hette Leon och Noel. Alltså samma namn fast det andra baklänges. Föräldrarna log säkert nöjt i flera minuter åt sin egen finurlighet. Och visst är det rätt finurligt. Men rolighetsfaktorn ligger väl ungefär på samma nivå som att döpa sina hundar till Piff och puff eller att klä sina tvillingar i identiska kläder. Bara min lilla åsikt.

Andra förslag på namnpar till syskon:
Rikard och Drakir
Viktor och Rotkiv
Johannes och Sennahoj

Kommentarer
Postat av: M

okej. ska vi byta namn?

jag vill heta rotkiv.

2011-01-17 @ 16:23:03
Postat av: Matilda

Och jag ska byte till Viktor? Det känns lite skruvat om jag får säga vad jag tycker. Grejen är ju att man ska heta varandras namn baklänges och därmed inte ha någon egen identitet, det är ju det som är så GENIALT. Dock kan jag tänka mig att byta namn till Aleakim?

2011-01-17 @ 21:50:31
Postat av: Magnus Nordlander

Annars kan man ju göra som Jef Raskin (som du antagligen inte känner till, men som finns på Google, om du känner att det är spännande att läsa om skäggiga MDI-experter), och se till att alla barnen har palindrom som namn. Hans kids (eller ja, de är nog vuxna nu allihopa) heter Aza, Aviva och Aenea.



Fördelen med att köra på palindromiska namn är ju att man kan lätt ta vilket namn som helst och göra det palindromiskt. Jag skulle exempelvis kunna heta Magnusungam. Så smidigt, och så snyggt!



Jag tror det blir nästa stora namntrend. Släng er i väggen Alice och Lucas, snart är det Alicecila och Lucasacul som kommer springa runt på skolgården.

2011-01-17 @ 23:17:35
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Matilda

Så kan det mycket väl vara. Jag tror att du är något på spåren, magnusungam.

2011-01-18 @ 20:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0