Sylvester

Jag var inne och kollade på en mintgrön regnjacka på hipphippa American Appareil häromdagen. Jag skriver American Appareil eftersom att jag alltid har trott att det heter så. Men så fick jag lust att leta efter en bild på den där jackan idag och sökte således på butiksnamnet på google, och googleträffarna överraskade mig: butiken verkar heta American Apparel. Sjuk grej att snöa in sig på, men ändå. Jag orkar inte göra vidare efterforskningar om namnet, men lite ställd blev jag allt. På något sätt känns det som om en hund ligger begraven någonstans. Jag anar även ugglor i mossen. 
   Oavsett stavning av butiksnamnet var dock den blanka regnjackan väldigt fin. Jag är som en insekt eller en skata; dras till blänkande och färggranna saker. Och regnjackan glänste som bara den. Lite för mycket till och med, därav ickeköpet. Tyvärr kunde man inte heller lova att det skulle stå emot några större mängder vatten, trots att den såg ut som en fullfjädrad regnrock. Notera att den till och med hette "Rain Parka". Se där - ofunktionellt men läskigt snyggt. Typiskt hippa klädbutiker.



 


Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Kan det vara så att hunden ligger begraven i mossen, tillsammans med ugglorna? Väldigt skumt att man gör en regnjacka som inte är bra på att tolerera regn. Det är ju ungefär som att göra en livboj som inte får bli blöt.

2011-01-22 @ 01:03:44
URL: http://magnus.nordlander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0