Konstnärsambitioner

Jag planerar att bli konstnär. Nej, det gör jag inte. Men när jag var riktigt liten vill jag minnas att det var allmänt känt bland den närmsta bekantskapskretsen att jag var bra på att rita. Det där lät antagligen ganska skrytigt, men jag gillar i alla fall tanken på att jag var ett litet underbarn. Men tiden gick och mina jämnåriga kom ikapp och många förbi, och plus att jag egentligen aldrig har haft någon riktig passion för att rita och måla. Så någon konstnär blir jag nog aldrig. Men kul är det ju. I alla fall tills man tröttnar.

Hur som helst ritade jag en liten bild alldeles nyss. Jag brukar kladda lite i mitt ritblock när jag inte vill lägga mig, som nu. Oftast blir det fult, ibland okej. Det här var nog första gången jag har gjort en människa som ser någorlunda normal ut.




Kommentarer
Postat av: M

du skulle ha fotat den där lilla tavlan med killen istället. den är ju mycket finare. eller löken. eller nån annan. Om du vill flasha alltså! höhö

2011-01-20 @ 14:49:14
Postat av: Matilda

killen? jahadu.. men nu fotade jag den här eftersom jag helt enkelt fick ett infall att fota den fula teckningen som jag just råkade göra. nu gjorde du mig osäker på det här inlägget.. framstår jag som värsta tönten som lägger upp konstiga bilder för mina fyra läsare nu?

2011-01-20 @ 19:44:00
Postat av: M

haha neeej! det var inte så jag menade. Det är en fin bild! men jag menade bara att du har gjort 1000 andra snygga bilder OCKSÅ ( du skrev att det var första teckningen som någonsing såg normal ut)



det var menat som en komplimang :D

2011-01-20 @ 23:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0