Hemma


I fjällen, eller närmare bestämt Sälen, var det fint. Första skiddagen var det dimmigt och blåsigt och de alldeles för hårt åtspända pjäxorna gjorde att jag kände pulsen i vaderna. Andra (och sista) dagen sken solen som attan och mina vader verkade dessutom ha vant sig. Trots den korta sejouren hann vi med både det enda och det andra. Till exempel att dricka varm choklad i medhavd termos, äta lunch i solen, frysa kinderna av oss i sittliften, besöka ett spabad fullt av buffliga trettioåriga män och äta middag på restaurang. Det var en bra resa.




Försöker förlika mig med att jag ser ut som en hiphopare med alldeles
för långt hår.




Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Jättesnygg bild! Vart hiphoparna kommer in förstår jag dock inte riktigt, har de börjat klä sig i skidkläder nu? Jag trodde de fortfarande körde på silkesbyxor, ingen tröja, gigantisk pälsrock, jättelik hatt och ett halsband med en väggklocka typ?

2011-02-08 @ 08:50:40
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Matilda

Nej, det var på 90-talet dom klädde sig så. I och för sig har dunjacka varit populärt länge, men numera är det full skidmundering som gäller. Knäppt men sant.

2011-02-08 @ 20:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0