Eh, ja.



Försöker peppa mig till att plugga inför tentan på torsdag till ljudet av Cotton Eyed Joe. Tänker dock bara på gympan i lågstadiet där vi, om jag minns rätt, alltid dansade armkrok som galningar till just den här låten. Pinsamt vad ung och dum man var när man var åtta år, alltså.

Men kan jag sluta och skriva onödiga saker i en onödig blogg? Eh. 

Igår började en tant prata med mig om den förfärliga halkan. Jag skulle se upp, för det var nämligen väldigt halt på tunnelbaneperrongen. Dagen innan hade hon halkat när hon skulle gå ner för en trappa. En man i en bil som såg det hade propsat på att köra henne ända till Vällingby Centrum dit hon skulle, men allt hade gått bra och hon ville trots allt klara sig själv. Men broddar, sa hon, det borde verkligen alla använda. Det var en rätt söt tant. Men det hindrar mig inte från att undra vad det är för hjärnförändring som gör att så många gamlingar verkar älska att prata med främlingar. Det där med att det skulle vara på grund av att dom är ensamma går jag helt enkelt inte på.


Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Kan det inte vara en generationsgrej bara? Att de som är gamla nu tillhör en generation som växte upp med att folk bodde i små samhällen där alla känner (och därmed pratade med) alla?



Eller så kan det vara att de är senila och glömmer bort vilka de faktiskt känner, vilket gör att det alltid är att prata med främlingar för dem.



Eller att de är ensamma, men väldigt sociala personer.



Dessutom håller jag inte med om att din blogg skulle vara onödig. Eller ja, den är iaf inte överflödig. Jag tycker om att läsa den, och jag ser det som något av en höjdpunkt iaf för typ den timmen när jag ser att du skrivit något. Jag inser naturligtvis att du inte skriver för min skull, men jag tycker ändå att det är lite väl hårt att karaktärisera den som onödig :)



Vad är det för kurs du ska tenta? Lycka till med både pluggandet och tentandet iaf.

2011-02-13 @ 17:46:32
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: mikaela

men jag är ju kär i din "onödiga blogg". våga inte förstöra min dagliga "kolla matildas blogg"-rutin!

2011-02-15 @ 17:50:06
Postat av: Matilda

Thank you thank you you're far to kind!

2011-02-15 @ 19:23:52
Postat av: Anonym

Din blogg är också spännande på flera sätt. Det är nämligen spännande att läsa saker man inte får läsa och se om lyckas hålla tyst om det!

2011-02-21 @ 11:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0