God fortsättning

Magkänslan säger att om det är någon gång man ska använda den frasen så är det så här efter jul. "God fortsättning" säger man, och så nickar man lite lätt åt människorna man möter när man är ute och spatserar med sin spatserkäpp.

Julklappar. Jag fick julklappar i år också. Bland annat en fågelbok med tillhörande uppspelningshögtalare så att man kan titta på fotot av fågeln i fråga samtidigt som man hör hur den låter. Jag veeet att den där fågelboken inte är någon ny grej och att jag är fett efter när det gäller införskaffandet av de senaste fågelböckerna, men ja, ingen är perfekt. Låg och bläddrade i den i sängen innan jag skulle sova igår, och hann lära mig att den väldigt fina fågelsången jag hörde en gång i somras kom från en näktergal och att den häftiga fågeln jag fotograferade på landet för några år sedan var en gröngöling. Det är kul att lära sig saker.

Julen kanske inte sträcker sig ändå till påsk, men åtminstone till julafton. Därför kommer en julsång här nedanför. Ja. Det var nog allt för idag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0