P(lätt)middag


Idag fick jag ett infall och gjorde plättar till middag. Visserligen i avsaknad av plättlagg, men ändå. Kan ju vara KUL att se hur det såg ut, tänkte jag. GI-plättar utan mjöl minsann. Receptet hittade jag på Katrin Zytomierskas blogg. Bara en sån sak. 

Idag har jag lyssnat rätt mycket på olika radioklipp med karaktären Katla från P3-programmet Mammas nya kille. Samma humorgrupp - Klungan - har ju också gjort SVT-programmet "Ingen bor i skogen" som är baserat på samma karaktärer. Tyvärr har jag av någon anledning bara en enda Mammas nya kille-podcast nedladdad på mobilen, men den har jag å andra sidan lyssnat på minst tre gånger idag. Om man klickar här kommer avsnittet upp i ett eget fönster. Jag föreslår att man lyssnar.  

Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Mammas nya kille är bra. Katla är också bra, men har du hört Konstantin, författaren bakom Hajpojken? Där kan man tala om en sann kulturperson, en äkta renässansman.



http://sverigesradio.se/cgi-bin/p3/humor/unitgroup.asp?unitid=2399&groupid=2467



Jag är inte säker på att MNK är det bästa humorprogrammet på P3, dock. De är utsatta för hård konkurrens från Sveriges enda satirprogram, Tankesmedjan. Mycket tack vare Jonatan Unges humoristiska inslag iofs, men ändå.

2011-08-09 @ 21:33:55
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Matilda

Magnus: Har faktiskt inte hört Konstantin och vet inte vad Hajpojken är, så tack för tipset!

2011-08-26 @ 00:54:32
URL: http://matil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0