5 augusti.


Var inne på Facebook för första gången på förhållandevis länge och klickade mig på måfå in på en kille som visade sig ha ett helt fotoalbum med bilder på särskrivningar. Det gjorde mig väldigt glad och kändes dessutom som en uppfriskande kontrast till de gamla vanliga facebookbilderna på skrattande människor som man aldrig vet vilka de är. Killens fotoalbum fick mig i alla fall mina tankar att vandra iväg till en viss thailändsk liten vagn som jag åker förbi med bussen på väg till jobbet. Bättre slogans har man ju sett, om man säger så. (Och här blev jag osäker om det skulle stå "slogans" eller "sloganer" så jag gjorde det enda som kändes rätt, det vill säga googlade, och fick fram att "sloganer" är det rätta men att folk inte använder det ordet. Inne på hemsidan där informationen stod var det för övrigt några medarbetare som listade sina favoritslogans(/-sloganer), och jag känner att jag självklart också måste göra det. Så, Matildas favoritslogan: "Fagersta - här får du livstid". Googlade på det också (ska börja googleavvänjning snart) och på första träffen i listan står det att den tydligen har blivit framröstad som vinnare i någon tävling för kommunslogans. Minsann. Nu måste jag ju in och läsa om det också. Attans Google, alltså. Man får ju aldrig gå och lägga sig.) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0