TULPANER

Tidigare ikväll plingade en pojke som sålde tulpaner åt sitt fotbollslag på vår ytterdörr. Han frågade om jag hade mina föräldrar hemma. Det tyckte jag var roligt. Jag sa så hjälplöst och mindreårigt jag kunde att nej, jag är alldeles ensam hemma. Och har tyvärr inga kontanter. Sedan stirrade jag ner i hans tulpanhink och fick dåligt samvete av de ynkliga buketterna. "Men kom gärna  förbi en annan dag" la jag till för att han inte skulle bli ledsen. Ärligt talat tror jag inte att han brydde sig ett dugg.

Apropå googling av tulpanbilder har jag kommit på att jag gillar tulpanbilder. Varför i hela fridens namn har jag aldrig googlat tulpanbilder förut? Kanske skulle det kunna bli min nya hobby. Odla, fotografera och måla tulpaner. Jag skulle kunna behöva en hobby. Tulpaner all over the place. Göra tulpaner i papier maché.  







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0