Pallar inte


Grannhuset som vetter mot mitt fönster har en egen lekplats med gungor i trädgården. Gungorna gnisslar förjävligt. Barnen gungar hela tiden. De vuxnas skratt går som en rundgång i mitt huvud, ekar allt högre mellan radhusen och låter precis så elakt och förvrängt som andras skratt tenderar att göra när man själv är på dåligt humör. Gungornas rep som monotont gnisslar mot varandra ackompanjerat av barnskratt/-gråt/-gnäll och vuxensorl. Jag spyr på hela kärnsfamiljsgrejen. Finner den väldigt provocerande. Föräldrarna i huset har alltid vänner över på besök. Ibland flera familjer samtidigt, med vad jag uppskattar brukar vara en åtta, nio skrikande barn per familj. Idag är det påskafton, och solen har reducerats till något som bara sticker i ögonen. Något annat som bara sticker i ögonen är de två hittills oöppnade kursböckerna som ligger framför mig på mitt skrivbord. Hemtentan ska vara inlämnad på tisdag. Gungornas dånande gnissel och ljudet av glada människor. Allmän rundgång i huvudet. Pallar inte.


Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Skickar med ett par öronproppar med den där osten från förra kommentaren (om du inte läst den än, sluta läs det här, och läs den först). Tyvärr tror jag inte de kan göra så mycket åt dåligt humör, men det lindrar ju iaf effekten av högljudda barn och/eller vuxna.



Gungorna borde man ju iofs kunna smörja så de inte låter så mycket, men det borde ju inte vara upp till dig, det borde ju faktiskt vara upp till barnen att se till att deras gungande inte stör andra. Oerhört ohyfsat av dem att inte göra det.



Eller okej. Jag ska erkänna något. Jag kommer nog inte skicka något paket med ost och öronproppar. Det är inte det att jag vill missunna dig ost och öronproppar, men jag har inte din adress, och jag tror det finns fler än en Matilda, så om jag bara adresserar det till "Matilda" så kommer de nog inte fram. Och även om jag skulle ha din adress så känns det inte helt bra att skicka ost med posten. Och öronpropparna skulle du ju inte få förrän på tisdag isf, vilket ju blir på håret för att de skulle hjälpa till hemtentan.



Vi får lösa den där osten och öronpropparna på något annat sätt helt enkelt. Förhoppningsvis är det inte olösbart. Tror du man kan beställa ost och öronproppar med ridande kurir (den enda riktiga sortens kurir)? Jag är annars öppen för förslag.

2011-04-24 @ 01:46:12
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Matilda

Magnus: Ost och öronproppar låter i och för sig väldigt lockande. Annars kan man ju chansa att jag och de anställda på posten kan upprätta någon slags telepatisk kontakt så att jag kan leda dem till rätt brevlåda, men det kan nog bli svårt. Ridande kurir låter också väldigt bra, så det är ett svårt val. Jag får nog fundera lite mer på det där tror jag..

2011-04-27 @ 18:50:57
Postat av: Magnus Nordlander

Vad tror du om en hemlig drop point, där jag lägger öronpropparna och osten, och du sedan kan hämta det? Det finns ju dock en viss risk för att paketet blir stulet under leveransen dock. Kanske kan vi avvärja det genom att låta drop pointen vara så hemlig att ingen, inte ens vi, känner till var den är?

2011-04-27 @ 22:01:42
URL: http://magnus.nordlander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0