Av princip

En reklam på Spotify från Telia sa att de skulle bjuda mig på fler hyrfilmer ju längre bort från en videobutik jag bor. I och för sig var en förutsättning för att få filmerna att man skulle teckna upp sig på något abonnemang, men jag skrev in min adress ändå. Jag blev väldigt glad när videobutikskalkylatorn räknade ut att jag hade en videobutik bara två kilometer från huset. En hyrfilm skulle ju passa alldeles utmärkt ikväll. Synd bara att den närbelägna videobutiken som Telia menade att jag hade två kilometer till brann ner och stängde förra året.
    Jag hade alltså fått bra många fler filmer utan kostnad om bara Eniro, varifrån Telia tog sin information, kontrollerade sina registrerade företag bättre. Nu kanske ett relevant påpekande från någon besserwisser därute är att jag faktiskt inte är på gång att skaffa ett tv-abonnemang och därmed inte är i närheten av att beröras av själva erbjudandet. Kanske det, kanske. Men ändå.

Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Nu inser jag ju att det antagligen är väldigt för sent, men man kan ju hyra streamad film på nätet. Så slipper man skaffa nya tv-abonnemang :)



Jag kan rekommendera filmen Somewhere. Eller rättare sagt, jag kan rekommendera den om du gillar dramer som inte bara har ett väldigt starkt fokus på karaktärsutveckling, utan där den rentav är huvudstoryn. Det är en genre som inte riktigt passar alla. Den är inte lika bra som Lost in Translation (som ju också är av Sofia Coppola), men jag gillade den i alla fall.



Om du inte gillar den typen av film kan jag annars rekommendera Scott Pilgrim vs. the World. Den filmen tror jag det bara finns ett ord som kan beskriva. Episkt. Den har något för alla.

2011-04-03 @ 01:21:19
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Matilda

Men om jag hyr film på nätet måste jag se den på datorn eftersom jag inte har någon sladd att koppla till tv:n, så det går tyvärr bort. Men somewhere låter bra, tack för tipset.



Filmkvällen blev faktiskt ganska lyckad ändå. Hittade en film på ettan som hette "Temple Grandin" som handlade om en autistisk tjej som blev världskänd för sin forskning om kor. Hon finns tydligen på riktigt i USA och har skrivit flera böcker om autism.

2011-04-03 @ 14:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0