Förstagångsväljare

I mataffären stod jag och fingrade på en påse Haribo med sockrade gélefigurer men lyckades styra både mig själv och händerna till körsbären istället. En seger. När jag kom hem var jag ju tvungen att lägga bären någonstans också, och det närmaste som fanns till hands var ett glas och ja, det blev ju till och med snyggt. På vägen hem från skolan passade jag också på att sno med mig några partibroschyrer för att luska ut vilket lag man ska hålla på. Men jag måste erkänna att jag inte är särskilt frälst av något av partierna. Om de tycker bra i en fråga tycker de helknasigt i en annan, dessvärre. Men jag har hört att det är fult att inte rösta. Dessutom gjorde broschyrerna sig utmärkt som glasunderlägg.


Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Vill du ha mitt tips på vilket parti man bör rösta på? :)

2010-09-14 @ 23:54:58
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Matilda

Absolut, alla tips är bra tips!

2010-09-15 @ 00:48:13
URL: http://matil.blogg.se/
Postat av: Matilda

..men man måste skriva motivering.

2010-09-15 @ 00:49:50
Postat av: Magnus Nordlander

Jag rekommenderar att rösta på något alliansparti. Mer specifikt en taktikröst på C.



Det är nu ganska uppenbart att alliansen kommer vinna valet. Den enda frågan som återstår är ifall de kommer få egen majoritet, eller ifall SD kommer bli vågmästare. Jag vill inte se SD som vågmästare.



Jag rekommenderar just C eftersom de ligger lite risigt till, och hamnar de under 4%-spärren så får alliansen definitivt ingen egen majoritet.



Man kan även rösta på KD av samma anledning, men det är inget jag skulle göra. Jag låter hellre andra taktikrösta på KD, jag skulle som såväl liberal som humanist aldrig kunna bringa mig själv till att rösta på ett parti som inom sina led har folk som såväl motsätter sig lika rättigheter för homosexuella som förespråkar att kreationism ska läras ut i skolan som om det skulle ha samma dignitet som evolutionsläran.

2010-09-15 @ 07:34:40
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: matilda

informationen noterad! jag kan i alla fall lova att jag inte kommer rösta på kd :)

2010-09-15 @ 17:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0