Indisk afton

Åh, blir inte maten klar snart? Nja, det dröjer nog ett tag, eftersom det är jag som lagar den just i denna sekund. Indisk kycklinggryta (ja, det är det där receptet som står på reklamaffischer över halva stan) som står och puttrar och ska göra så i en halvtimme. Jag har hackat chili, ingefära, vitlök och gul lök som en galning. Jag grät floder, maskaran rann och det kändes som om någon sandpapprade mina ögon.

Nu när vi ändå är inne på det lite exotiska och österländska kom jag på att jag måste köpa nya rökelsepinnar snarast. De jag har nu luktar rökt korv, eller flygplanstoalett enligt min lillebror. 

Nu har kycklingen puttrat i 45 minuter och jag orkar inte vänta längre. Hej salmonella!

Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Rökelse med rökt-korv-doft måste vara en ganska ny doft? Innovativt är det i alla fall.



Blev maten god?

2010-09-09 @ 22:18:37
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Matilda

Nja, det var nog snarare en "utger sig för att lukta vanilj men luktar korv"-doft.

Maten blev okej. Stark men smaklös är en ganska träffande beskrivning.

2010-09-10 @ 15:57:18
URL: http://matil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0