Dagen efter

Tappar bort dagarna, äter prinsesstårta från igår till frukost och är uppe alldeles för sent. Jag gillar smaken av dekadens. Får lust att klä mig i en slampig, illasittande klänning á la Anna Nicole Smith och gå på någon tacky fest med tvivelaktiga människor. Skratta alldeles för högt i utkladdat rött läppstift utan att märka ett dugg och käka bakelser tills jag mår illa. Sedan är det bara att svälja en näve bantningspiller och lite vitamintabletter så har man dekadensen ogjord på ett kick. 

Får man ångra sig? Jag byter nog hellre om till kortkorta jeansshorts, söderslitna knästrumpor och strumpeband. Det matchar jag med rejäla svarta kängor, nitskärp och en tröja som skymtar magen. Lite punkigt 90-tal sådär. Jag var nämligen och födelsedagstittade på musikalen "We will rock you" igår. Eftersom rockmusik inte direkt är min starka sida kände jag igen ungefär en låt under två timmars förställning, men å andra sidan var karaktärernas kläder hur fina som helst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0