Det här med pengar

Idag sa jag tack, men nej tack till Facebook och tv:n och gick ner och pluggade på biblis istället. Det lokala biblioteket där a-lagararna sitter i sofforna i foajen och dricker sprit och har hur trevligt som helst. Varmt, kultiverat och mysigt. Det var faktiskt något nytt för mig att dom brukade hänga där, men på samma gång ganska logiskt eftersom systemet bara ligger ett stenkast därifrån. Så där satt jag, visserligen inte tillsammans med alkisarna men nära på, och läste och skrev, läste och skrev. När det efter tre timmar visade sig att det kostade fem kronor att gå på toaletten blev jag smått irriterad och gick hem. Vilka fasoner, biblis. Jag som betalar skatt och allt. Det funkade visst att lägga i en tia också, men facket där växeln skulle komma ut lyste med sin frånvaro. Det gjorde i och för sig varken från eller till eftersom jag ändå inte hade några kontanter alls på mig. Nu återstår bara att ta upp skolböckerna från väskan igen..

Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Det där är ju nästan säkert till för att folk inte ska gå in på toaletten för att smutsa ned och förstöra. En symbolisk summa liksom.



Att inte ta kort är ju dock bara oförskämt.

2010-10-06 @ 20:48:27
URL: http://magnus.nordlander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0