TGIF

Solig fredagseftermiddag, lite skönare än snöstormen i morse kanske. Men som man säger: efter snö kommer sol. Jag tänkte alldeles strax påbörja ett gigantiskt cheesecake-bak. Nåja. Hur som helst ska jag i alla fall göra en cheescake, dock inte att förväxla med svenskans ostkaka. Jag har inte världens bästa självförtroende när det gäller att baka cheesecake, så det är med visst darr på händerna jag kommer att ställa in formen i ugnen. Antingen blir kakan för hård eller så blir den dallrig till oätlighet. Det slår aldrig rätt. Men jag tar nya tag. Idag kommer den perfekta cheesecaken att bakas. 

Lite väl mycket cheesecakeprat där, eh.. Men här är en låt i alla fall. För dom stackars själar som hittar fram till min blogg är det faktiskt obligatoriskt att lyssna på låtarna jag lägger upp. Det är liksom inte så mycket att orda om. Och låtarna är ju alltid så fantastiskt superbra.

Glad fredag i stråkinstrumentens tecken. Nu ska jag dansa ut i köket och krossa digestivekex.  


Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Oj, ett sådant inlägg! Både Cheesecake och Vitamin String Quartet! Det blir ju inte mycket bättre än så :)



Hur blev cheesecaken? Inte för att vara skrytsam (eller jo, men bara lite), men matlagning är något som jag är pretty darn good at. Hur bakar du din cheesecake?



Det finns ju många små knep för hjälpa till att uppnå cheesecake-succé. Dels att man bakar botten först, att man bakar själva cheesecaken i ett vattenbad, att man innan den är klar stänger av värmen i ugnen och låter den bli klar på eftervärmen och att man kyler den över natten när den är klar, för att nämna några.



Ypperligt val med VSQ. Min favoritlåt med dem är Bizarre Love Triangle, men de släpper ju så många skivor att man inte hinner med att lyssna på ens en tiondel av dem. Det är ju dock lite av charmen med dem.

2010-10-22 @ 23:05:30
URL: http://magnus.nordlander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0