Murphy

För några inlägg sedan skrev jag om att jag tänkte baka cheesecake, och visst, det gjorde jag också. Själva cheesecaken blev faktiskt för en gångs skull helt okej. Tackar som frågar. Men ingen lycka utan missöden, tydligen. När jag som bäst håller på att krossa digestivekex med den gigantiska stenmorteln händer något med armen, vad vet jag inte, men om jag var den som var den skulle jag beskriva det som att allt fuckade upp sig. Plötsligt ligger allt jag haft för händerna på köksgolvet. Morteln i två delar. Mammas ärvda, antika stenmortel. Genomför baket med de resterande kaksmulorna, gömmer morteln uppe på rummet och springer snabbt som attan till macken och köper superlimmens superlim och limmar ihop den igen. Märks det att jag är rädd för min mamma? Men hon vet nu. Det är bara det att vi inte har pratat på några dagar. Jo, det har vi. Allt är okej.


Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Hur gick det med armen? Som jag ser det är den betydligt viktigare än objekt, hur antika och ärvda de än må vara.

2010-11-02 @ 21:40:30
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Matilda

Armen var det aldrig någon fara med, felet med den var väl just att den råkade ha ner morteln.

2010-11-04 @ 00:24:20
URL: http://matil.blogg.se/
Postat av: Magnus Nordlander

Ah, du tänker så :)



I så fall så säger jag istället att olyckor sker, och även om alla olyckor är... olyckliga (var är synonymordboken när jag behöver den?), så är de en del av livet, och det enda man kan göra med dem är att försöka lära sig av dem.

2010-11-04 @ 00:52:11
URL: http://magnus.nordlander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0