Mörkt

Har suttit och betat av kursboken ganska många gånger idag. Markerat viktiga rader i neongult, antecknat i marginalen och fäst färgglada plugglappar på sidorna. 30 minuter här och 30 minuter där. Det är precis vad jag klarar av.

Och mitt i pluggandet blev jag så oerhört sugen på att resa. Märkligt. Jag sitter med en hemtenta som jag inte förstår mig på och utanför fönstret har det varit becksvart sedan klockan fyra. Vad kan jag egentligen ha att klaga på?

För precis ett år sedan vid den här tiden var jag på semester i Thailand. Det jobbigaste var att bestämma vad man skulle äta till middag. "Hmm, Pad Thai eller Tom Yam-soppa? Det är så svårt!". Eller att komma ihåg att behöva smörja in sig med solkräm hela tiden. Jobbigt.

Helt sjukt vad sugen jag blev på att resa bort. Inte för att jag vill ha upplevelser eller äventyr. Inte för att jag hoppas på att kunna resa bort från mig själv. Men att bara ligga i en solstol och läsa en god bok. Äta god mat. Screw allt här hemma.


Kommentarer
Postat av: mikaela

komigen vi åker utomlands då. snälla?( kom och hälsa på hemma hos mig nångång då!)

2010-11-08 @ 18:53:17
Postat av: mikaela

komigen vi åker utomlands då. snälla?( kom och hälsa på hemma hos mig nångång då!)

2010-11-08 @ 18:53:28
Postat av: matilda

ja! (på båda frågorna) :)

2010-11-09 @ 00:09:03
Postat av: matilda

(och på båda inläggen)

2010-11-22 @ 22:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0