Första ljuset brinner (snart)


Idag köpte jag Allers Julmagasin. Ja, ni tänker på rätt tidning - pensionärstidningen Allers som bland annat innehåller stickmönster och anekdoter om läsarnas fantastiska barnbarn. Men man vet vad man får med pensionärstidningar, och jag skämtar inte när jag säger att det alltid är bra läsning. Tyvärr hälsar jag på min farmor (i Norberg) allt för sällan, så läsningen av Allers blir på tok för utspridd. Men idag slog jag till på julspecialen som innehöll recept på julgodis, tips på juldukning, instruktioner för hur man stickar en barntröja, och mycket, mycket mer. Vanligtvis är ju varken stickning eller barn några av mina direkta favoriter, och det är nästan så jag skäms lite när jag skriver det här, men den där bilden är ju faktiskt bedårande. Nu väntar jag bara på att min syster Mikaela och hennes pojkvän ska skaffa barn så att jag kan sätta igång att sticka barnkläder. Den maniskt stickande, lite annorlunda mostern. Jag kan vänja mig vid det.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Men herregud.

Jag tänker inte skaffa några barn.

Lär dig sticka hundtäcken!

2010-11-26 @ 14:14:27
Postat av: Matilda

Haha. I inlägget låter det faktiskt som om ni nästan är på väg att skaffa barn. Roligt.

Men VA?? Tänker du inte skaffa barn typ..imorgon?! Inte ens för min skull?

2010-11-26 @ 15:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0