Skjuta upp mig själv

Ofta när jag har en ledig dag skriver jag en lista över saker jag borde göra under dagen. Det är utan undantag tråkiga saker som jag har skjutit upp alldeles för länge, typ som att ringa om en räkning som sett knasig ut, beställa tid hos tandläkaren, betala räkningar eller hitta min mammas örhängen som jag lånade för en månad sedan. Ibland skriver jag också upp "säga upp mig från jobbet" som en punkt på listan, utan att egentligen mena allvar. Idag har jag varit ledig och vanan trogen gjordes en liten lista med att göra-saker. Lisatn har sett i princip likadan ut i flera veckor. Men idag har jag inte gjort en enda grej. Mest suttit vid datorn bara. Och planterat blomfrön i genomskinliga plastburkar. Men det stod inte på listan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0