Kväll

Det går lugnt till hos mig ikväll. Tv:n är på, men ingen tittar. Jag sitter här i fåtöljen och roar mig med datorn. Elvis sitter i soffan och verkar lite rastlös. Eller, nu hoppade han ner. Elvis är en kanin. Som sagt, förutom att Elvis just nu springer runt på mattan går det lugnt till. Upp tidigt imorn. Så tidigt att jag borde ha lagt mig, kanske till och med somnat, för redan en timme sedan. Jag tror jag ska lyssna klart på Hannah Hellquists sommarprat som jag påbörjade på bussen på väg hem från jobbet idag. Jag har laddat ner det på min aajpod. Trots att jag började lyssna i eftermiddags kommer jag inte ihåg så jättebra, men hon sa en del vettiga grejer, den där Hannah. Kloka saker att skriva ner. Hennes bok Karlstad Zoologiska finns någonstans i någon bokhyllan, men jag har aldrig kommit mig för att ta upp den. Hannah har en rolig dialekt och verkar cool och lite annorlunda. Jag brukar läsa hennes krönikor i På stan och när jag tänker efter har jag verkligen lust att läsa hennes bok. Kanske imorgon. Men nu - godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0