Å de då va

Lyssna noga nu. Läget är alltså som följer: 1) det är sjukt varmt ute. 2) om någon timme åker jag till skansen. Jag har nog inte varit på skansen på flera år. Ärligt talat är det aldrig någon som har velat följa med. Jag har frågat, men folk har alltså svarat nej rakt upp i mitt ansikte. Jävligt tröttsamt. Men idag åker jag med mina djurälskande familjmedlemmar som aldrig bangar på lite päls och dreggel. Mamma fyller nämligen år. Anyway, ska bli lite kul att se lite djur för en gångs skull. För det är ju inte så att vi redan har två hundar och en kanin hemma, nänä. Jo, det är ju just det vi har (har hört att ironi inte gör sig så bra i skriven form). Men något som vi inte har är getter, minigrisar, lemurer och sälar. Lookin' forward to it. På med solglasögon, keps och solskyddsfaktor och jag är fit for fight. Hej vad det går.


Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Om man tror att ironi inte gör sig bra i skriven form har man inte läst 'A modest proposal'. Det har iofs inte jag heller gjort, men jag vet iaf vad den går ut på :)



Jag har för övrigt aldrig varit på Skansen. Jag antar att det är något jag får göra något åt iom att jag flyttar till Stockholm. Det får nog bli steg två i min plan för att folk inte ska märka att jag är en lantis. Steg ett är att börja snacka södertugg.

2010-05-15 @ 13:14:22
Postat av: Magnus Nordlander

Jag inser f.ö. att 'A modest proposal' är satir, inte ironi, men såväl satir som ironi delar samma metod, vilket borde göra dem lika illa/väl lämpade för skrift.

2010-05-15 @ 13:24:07
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Sis

pfha.

som om att jag inte frågade om du skulle emd till skansen för typ 2 veckor sen!!

2010-05-16 @ 00:12:29
Postat av: matilda

Men då var jag ju trött!!

2010-05-16 @ 14:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0