Jag - en kvinna i farten

Whoa. Moto boy's nya album släpptes idag och när jag alldeles nyss kom på det blev jag löjligt uppspelt och sprang direkt till datorn med det självklara målet Spotify. Tyvärr hinner jag inte lyssna igenom albumet nu eftersom jag faktiskt - tadaa - ska på konsert ikväll. Musikfylld dag med andra ord. Föremålet för ikväll är La Roux och dit, till Berns, har jag släpat med min stackars syster som inte ens hade hört talas om musikduon (La Roux) innan jag tvingade henne att lyssna in sig lite. 

Jag ser fram emot att gå på konsert ikväll. Kul att se lite folk för en gångs skull, liksom. Faktiskt.



 

Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Ooh, efter att ha lyssnat lite märker jag att du uppenbart har bra musiksmak också :) Det var definitivt inte att misstag att lägga till dig i min RSS-läsare :)



Har du några andra bra musiktips?

2010-03-04 @ 18:21:06
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Matilda

haha, tack!



musiktips alltså. ingen har någonsin bett om musiktips från mig förut, jag är liksom inte den tjejen. nu fick jag prestationsångest. men, mitt tips får bli the velvet underground. och david bowie. för att nämna några av väldigt många. kan ta med the tough alliance också, för dom blev jag faktiskt frälst på idag.



väl mött!

2010-03-06 @ 01:07:36
Postat av: Magnus Nordlander

Någon gång ska väl vara den första :)



Jag brukar själv undvika att försöka definiera vilka band jag lyssnar på, framförallt eftersom jag brukar tycka att det varierar en hel del. Jag är iofs ganska glad i att avgöra huruvida någon låt eller något band är bra eller ej, men däremot om jag ska exemplifiera vad jag lyssnar på så blir det mycket svårare :) Ha dock inte prestationsångest, det är ju inte så att det finns några rätt eller fel svar på frågan :)



Filmer jag gillar har jag dock mycket lättare för att exemplifiera (Lost in Translation och Eternal Sunshine of the Spotless Mind är två av 00-talets allra bästa filmer, exempelvis), varför vet jag dock inte. Kanske har det att göra med att en film är mer definitiv än en viss artist eller liknande. När en film är gjord så är den gjord, punkt slut (nästan).



Åter till musiken dock; både Velvet Underground och David Bowie är sådana där artister som jag har hört några låtar av (okej, Bowie har jag väl hört ganska många låtar av, men vem har inte det, David Bowie är ju nästan en institution) som jag tyckt var bra, men sedan inte gjort någon större djupdykning i. The Tough Alliance hade jag dock inte hört talats om. Min preliminära undersökning har dock givit goda indikationer :)



Um... Skepp åhoj! Eller något? :P

2010-03-06 @ 20:49:20
URL: http://magnus.nordlander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0