"I like turtles"


"Någon har kidnappat min kropp och mitt liv. Jag antar att denna någon är vad jag upplever mig själv som just nu. Men det är skönt på ett sätt, för den här personen lever ju åt mig, och det betyder ju att att jag slipper bekymra mig om verkligheten. Saker väger liksom lättare numera. På gott och ont."

Hon lyfte ena ögonbrynet för att markera att hon hört, men utan att lyfta blicken från kvällstidningen. "Allright.."

Jag fortsatte: "Tror du att 'jag' och 'mig själv' är olika saker? Jag menar eftersom jag sa att 'jag' upplevde 'mig själv'. Sådant där kan göra mig alldeles snurrig, vet du." 

Hon tittade upp från tidningen och såg på mig, säkert flera sekunder. Jag la märke till att det smög sig fram en liten bekymmersrynka mellan hennes ögon. "Vad ska du göra i helgen?"



Kommentarer
Postat av: Anna

Snyggt!

2010-03-16 @ 11:51:57
URL: http://tasteofpop.blogspot.com
Postat av: Anonym

Turtles?

2010-03-18 @ 22:51:01
Postat av: matilda

Turtles! Bästa klippet på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=CMNry4PE93Y



Har inget med inlägget att göra egentligen, kom bara inte på någon rubrik. Eller jo: "allright.." i inlägget är inspirerat av tveksamma "allright" i klippet. Jag älskar det.



2010-03-19 @ 21:28:02
Postat av: matilda

(inspirerat av reportens allright alltså)

2010-03-19 @ 21:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0