Nice oavsett size

Idag behövde jag döda lite tid inne i stan, varvid jag greppade visakortet och gick ut på shoppingrunda. Jag tillät mig inga impulsköp (inte för att jag hade lust heller - det var ju hur svettigt varmt som helst), utan jag hade siktet inställt på högst nödvändiga saker som shorts och kjolar. Jag har nämligen typ två stycken sådana plagg, och ja, det har ju inte direkt börjat gå mot kallare tider än. Inne i provrummet efter några provade plagg i min vanliga storlek tänker jag irriterat att det var väl väldigt vad små storlekar HM har nuförtiden. Kjolen ser ut som katastrof på. Shortsen är ännu värre! Efter en sekund för mycket inser jag det uppenbara och ser för mitt inre hur  jag dunkar huvudet i väggen som straff för min intelligensbefriade tanke. Tänker trevande "men jag har ju ändå tänkt gå ner i vikt.. om några veckor kommer dom säkert sitta finfint", men nej, tyvärr, inte ens då kommer dom passa för jag är ju faktiskt inte ens i närheten av att få igen gylfen. 
När jag köper shortsen i en storlek större känns det väldigt odramatiskt. 
Det var väl bara det jag ville berätta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0