Jag sover med handflatan på en pojkes bröstkorg

Det är ingen som läser min blogg längre. På min lilla statistiksida ser jag att besökarantalet har dalat. Eller ja, så mycket som ett från början väldigt litet besökarantal kan dala då. Hur som helst har besöken blivit FÄRRE. Jag visste väl att jag var en sjukt tråkig person! Buhu. Och jag pallar inte kommentera på andras bloggar bara för att göra reklam för min egen. Någon måtta får det vara.

På tal om bloggar så blir jag så matt av alla de där bloggtjejerna. Ni vet de där tjejerna? Inte? Okej, jag förtydligar. Jag uppskattar att 80% av landets bloggar är skrivna av tjejer i den kategorin. De är alternativa och snygga och skriver om vackra pojkar, jobbiga känslor och vackra pojkar. För övrigt ryser jag när ordet "pojke" används om någon över 14 år. Texterna består vidare av egenhändigt sammansatta ord, metaforer och meningar som aldrig verkar vilja ta slut. Även dom svåra sakerna verkar vackra och allt är insvept i ett romantiskt, svårmodigt skimmer. Känner mig så jävla underlägsen. Jag vill också vara vacker och intellektuell och om inte det så vill jag åtminstone kunna joina människorna som kommenterar "gud vad vackert skrivet". Kanske är det avundsjukan över att inte själv kunna skriva sådär fint som gör att jag inte kan uppskatta ens när andra gör det. Väldigt charmigt personlighetsdrag det där. Jag blir riktigt stolt över mig själv.


Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Det kanske är en klen tröst, men jag brukar inte tycka att de där 80% av bloggarna är särskilt läsvärda. Jag tycker däremot att din blogg är läsvärd.



Huruvida du är vacker har jag ju lite svårt att uttala mig om, en svagt belyst silhuett säger inte så mycket (även om det, as far as silhouettes go är en fin silhuett), men däremot så framstår du ju definitivt som intellektuell. Jag må vara en smula cynisk, men bara det faktum att du kan stava till skimmer och inte särskriver visar ju på en mental kapacitet som överskrider i alla fall 90% av befolkningens.



Jag tror att du underskattar dig själv, i alla fall jämfört med den bild jag har fått, och bara det faktum att du ger ett såpass gott intryck innebär antagligen att du borde värdera upp dig själv.

2010-06-10 @ 22:18:53
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Observant

Håller med Magnus. Dessutom har jag sett dig och du är en söt tjej.

2010-06-16 @ 23:09:37
Postat av: matilda

Observant: Så du har..sett mig? Hej pappa under fingerat namn? Åh, min pappa tycker att jag är söt! (yes!)

2010-06-17 @ 16:24:53
URL: http://matil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0