Missommar

Träffade på en gammal klasskamrat från gymnasiet idag som jag inte träffat på tre år. Han pluggade visst till "sjuksyrra", som han utryckte det. Good for you. Han stod aldrig ut något särskilt under skoltiden vad jag minns. Snarare var han väldigt nervös av sig, och jag vet att han inte hade särskilt bra betyg. Men jag hade bra betyg. Bokstäver på ett papper. Det känns så längesen.

Klockan fem på midsommarafton. Ja, idag. Eller igår. En stackars tant. Det såg ut att vara något fel på henne, men jag kan inte sätta fingret på vad. Hon var kort, krum och hennes plufsiga ansikte hängde lite konstigt. Lite virrig i bollen verkade hon också. Nu satt hon på en stol intill cigarettautomaterna och hade väntat på hemtjänsttaxin i nästan en halvtimme. Det såg verkligen inte ut att vara något optimalt sätt att fira midsommar på. Tre fulla papperskassar i kundvagnen bredvid henne. Så mycket mat. Om hon nu handlar till släkt och vänner, varför följer de inte med och hjälper? Lilla tant. Glad midsommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0