Låt mig komma in, jag vill bli din

Jag snubblade över en intervju med Markus Krunegård på youtube för några veckor sedan. Själva intervjun var i och för sig rätt kass och dessutom väldigt svår att titta på eftersom den unga tjejen som ställde frågorna var så nervös att hon stammade. Jag blir så sjukt illa berörd av sådant där, pinsamheter och nervösa människor på tv. Vet inte vart jag ska ta vägen och måste pausa eller stänga av ljudet för att samla mig. Helt normalt, hoppas jag.

Men tillbaks till Markus Krunegård. Han fick en fråga om sitt förhållande till vampyrer och mumlade med sin lite släpiga röst om hur han hade läst lite vampyrböcker och fastnade för det här behovet av att behöva göra andra illa för att kunna överleva själv. Jag har inte tänkt på vampyrer så förut, men det var ju lite roligt att känna att ordet "vampyr" kunde stå för något, typ ett beteende som i det här fallet. 

Inte för att jag brukar gå runt och tänka på vampyrer. Inte ens på Edward. Jag irriterar mig på Edward. Var är självdistansen hos den mannen? Och Robert Pattinson verkar tyvärr inte ett dugg bättre än sin rollfigur. Däremot tycker jag om Jacob, men bara i boken. Jag är nog fortfarande lite kär i honom, trots att det var år och dar sedan jag avslutade twilight-serien. I boken är han lång och har kolsvart, blänkande hår ner till axlarna. Jacob är så snäll. Jacob är en rejäl, reko kille. Jag vill läsa en, till skillnad från Twilight-böckerna, välskriven bok fylld med någon som Jacob. Det vore något, det. Jag är i stort behov av en bra kärlekshistoria. Tips, vänner?    

Kommentarer
Postat av: Anonym

bästa tre kärlekshistorierna:

- århundradets kärlekssaga

- syskonkärlek

- in the skin of a lion

2010-07-19 @ 23:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0