Till dalarna i Dalarna

Imorgon drar jag till Söderbärke, en liten bruksort norr om Falun. Jag skojar bara. Jag har ingen aning om var Söderbärke egentligen ligger, varken på kartan eller i verkligheten. Vilket är väldigt pinsamt med tanke på att jag har varit där varje sommar sedan jag föddes. Eller, jag vet ju att det ligger rätt nära både Fagersta och Ludvika. Men om man inte har körkort har man faktiskt inget som helst intressse av att veta var saker och ting ligger. Man tar ett tåg eller går in i en bil, sover, läser, och oavsett destination är man oftast framme inom några timmar. Hur bekvämt som helst kan jag tycka. 
 
Eftersom min efterlysning av boktips i förrförra inlägget besvarades med en kompakt tystnad har jag bestämt att det här med frågor till läsarskaran aldrig kommer att ske igen. Kommentarer rörande detta undanbedes.  

Okej, men en bok att börja på har jag i alla fall valt. Vad den heter kommer jag inte ihåg, men det är i alla fall en pocket med grönt omslag. Då kanske ni vet vilken jag menar? Nej, men ärligt talat. Jag må vara tappad, men inte så tappad att jag går och köper en bok som jag sedan glömmer bort namnet på. Jag kan berätta vad den heter efter att jag har läst den. Då kommer jag förhoppningsvis att veta titeln. Om jag inte gör det är jag officiellt tappad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0