Nytt husdjur på jobbet

Jag har lovat mig själv att aldrig skriva om jobbet, men idag var det bara så himla crazystört. Det började en ny kille för några dagar sedan, dock inte själva personalen utan som varuplockare, men den där killen alltså.. Han får mig att stilla undra var gränsen egentligen går mellan att vara utvecklingsstörd och bara riktigt dum i huvudet. Vid ett tillfälle höll han förväntansfullt upp ett pappersark för mig, det såg ut som om han hade skrivit något men jag kunde inte riktigt tyda det. "Titta" sa han och pekade på en ritad glad gubbe som han liksom hade satt ihop lite snitsigt med bokstäverna. Nu kunde jag urskilja att det stod "Ali" på pappret. "Heter du Ali?" artikulerade jag. Han nickade glatt och påminde lite om en snäll men totalt intelligensbefriad hund.  


Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Haha, det måste ha varit en ganska surrealistisk situation? Jag kom precis fram till att jag inte har en aning om hur jag skulle reagera i en liknande sits.



Liksom... Den stora frågan som jag skulle ha är ju ifall det är någon slags skämt, men det kan man ju inte fråga. Är du säker på att det inte är ett skämt från Alis sida? För om det skulle vara det så är han ju någon slags komisk mästare.

2010-07-01 @ 18:12:34
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Matilda

Magnus: Tro mig, det var ingen skämt från hans sida. Snarare från hans mamma och pappa. Eller storken.

2010-07-08 @ 22:26:05
URL: http://matil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0