Merci

Jag har just kommit hem från ett besök på den lokala stranden med min mamma. Vi promenerade dit med varsin handduk i handen, gjorde det vi skulle, lade oss under solen för att torka lite och gick sedan hem. Det var minst sju sällskap där på den lilla strandplätten, det vill säga fullproppat. Årets första dopp för mig. Nu har sommaren börjat, och semestern också för den delen.

Ett gammalt japanskt visdomsord lyder "det är inte lätt att vara nyttig när det finns choklad i kylskåpet", och jag kan inte annat än hålla med. I mitt kylskåp finns just nu en massa onyttigheter som min mamma och lillebror har köpt med sig hem från charterresan i Turkiet. Marianne, Mentos, Merci. I extra stora taxfreeförpackningar förstås. I'm just a girl, standing in front of a fridge, trying to be healthy. Men det går inte så bra.
 



  

Kommentarer
Postat av: Anna

Been there, my friend.

2010-07-06 @ 00:13:15
URL: http://tasteofpop.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0