Företeelser som hånar


Jag  scrollar i newsfeeden - ni vet på vilket ställe - och ser en notis som basunerar ut att någon har blivit ihop med någon. Tänka sig, muttrar jag för mig själv och fortsätter förstrött att skära mig i handlederna. Att dom två fattat tycke för varandra. Där ser man. Sådana där notiser, ja, facebooknotiser i allmänhet faktiskt, irriterar mig något väldigt. Var och varannan minut påminns man om att folk har pågående liv därute, och att dom faktiskt GÖR saker. Det blir så lätt att jag går här hemma och antar att mitt liv är normalt, men facebook får mig att inse att så kanske inte är fallet. Folk träffar nya personer, relationer utvecklas, man kanske hittar en ny vän, eller som i notisen - upptäcker att man är lyckligt kär. Vad kul, för dom. Verkligen. Och vilken tajming sedan, med bara veckor kvar till alla hjärtans dag. Eh. Nu kanske ni sitter och tycker att den självklara lösningen på problemet är att jag avaktiverar mitt facebookkonto, men ni förstår.. jag kan inte. Jag måste tyvärr logga in på fejjan varje dag. Det är inte något jag kan kontrollera. Mina händer skriver in lösenordet och klickar runt på hemsidan och mina ögon bara följer med utan att jag kan styra dom. Det är synd, men så är det. 

Idag, min lillebrors födelsedag till ära, har jag haft på mig min nya snorgröna top från HM. Den matchade marsipantårtan perfekt. Så.. det var väl allt.     


Kommentarer
Postat av: Hannah M

Men gräset är väl alltid grönare. Allt är vad man gör det till (:

2010-01-28 @ 20:07:33
URL: http://novellerochskit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0