Jeudi


För ungefär första gången i min bloggs historia tänkte jag redogöra för vad jag har gjort under dagen istället för att skriva ner konstiga tankar på måfå. Konkret och lättbegripligt inlägg, check. 

Jag har just målat naglarna klarröda med mitt splitternya nagellack som jag inhandlade på Åhléns idag. Bara på Mavala-hyllan fanns det säkert åtta röda nyanser att välja på, vilket resulterade att jag stod och valde i en evighet. När jag hade stått där i flera minuter och vänt och vridit på burkarna såg jag plötsligt mig själv från en utomståendes perspektiv och jag blev med ens väldigt irriterad på den veliga tjejen som inte kunde bestämma sig för vilken av dom tre snarlika nyanserna hon skulle ha. Jag gav mig själv en uppfriskande örfil och grabbade tag i ett lack med namnet "Paris", som alltså nu sitter på alla elva fingernaglar. 

Idag var det första kurstillfället i 7,5-poängskursen Hjärnans biokemi. Jag ska härmed bli hjärnforskare. Jag hade befarat att jag skulle vara rätt ensam på uppropet, men vi var säkert fyrtio personer där. Ja, inte för att jag pratade med någon. Jag satt självklart och lyssnade stenhårt på föreläsarens prat om neuroner, dendriter och myelinskidor. Det känns faktiskt spännande.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0