Live


20.00 :
Ni har just nu äran att i det här inlägget få följa mig när jag livebloggar från melodifestivalens andra deltävling. Yay! Men med det varken sagt att jag är på plats i Sandviken eller tänker blogga om just själva melodifestivalen. Jag sitter med en dator i knät - och på tv:n sänds melodifestivalen, live.

Läste Aftonbladet idag på lunchen på jobbet, och fastnade lite för Johan Hakelius kolumn på baksidan. Kolumnen handlade om hur mycket människors minspel och ansiktsuttryck faktiskt berättar om dem själva. Om deras personlighet och vad de har varit med om. Ibland händer det att jag råkar läsa något sådant där, som faktiskt ger avtryck och inte lämnar mig helt oberörd. För, det är mycket som lämnar mig oberörd. Men att livet sätter spår i sättet hur man ler och till exempel i vilket ansiktsuttryck man har när man slappnar av - och att detta faktiskt är någonting som går att utläsa - tycker jag känns väldigt fint. Kolumnen fick mig till och med att betrakta mina medpassagerare ansikten på tunnelbanan och fundera på vilka människorna bakom ansiktena var. Visserligen tappade jag intresset efter någon minut och satte på ipoden medan mina tankar vandrade iväg någon annanstans, men I did like that column.   

Nu är mellon slut och en OS-sändning från Vancouver har börjat. Jag önskar att det intresserade mig, men så är inte fallet. 

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0