Dec. 31, 2010

Okej. Årets sista dag. Känns inte så speciellt. Men ni skulle bara se efterrätten som jag ska avsluta middagen med. En bild kommer antagligen komma upp inom kort.

Okej. Var på den sjukt stora djuraffären vid Bromma Blocks idag och kollade på, ja, djur såklart. Det är verkligen min favoritsyssla. Det är ju väldigt bekvämt för mig att det finns så himla många olika djur på så liten yta, eftersom jag faktiskt slipper åka till olika världsdelar för att besöka djuren i sin naturliga miljö. Men å andra sidan tror jag inte djuren är riktigt lika glada. I en bur på kanske en kubikmeter satt tio ledsna undulater på sina sittpinnar, utan något som helst utrymme för flygturer. Lite längre bort knackade en man i trettiofemårsåldern hårt på glaset till en av musburarna, antagligen för att hans lilla son skulle bli road när mössen blev rädda och försökte gömma sig. Säg mig, vilken vuxen människa knackar egentligen på djurburar år 2010? Är det inte en sån där grundläggande kunskap som man lär sig när man är typ tre år? Kanske en överreaktion från min sida. Det blir lätt så.   
   Efter djuraffärsbesöket fick jag lust att köpa en liten papegoja. Dom såg ut som nymfparakiter, fast lite annorlunda. Väldigt gulliga och med kloka ögon. Eller kanske att jag skulle köpa några miniräkor och ha i ett litet akvarium.

Okej. Fast egentligen ska jag inte ha några egna djur. Jag får mest bara dåligt samvete när dom sitter i buren stirrar med tom blick. Det är därför räkor eller eremitkräftor skulle passa mig så bra.

Gott nytt år.


Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Gott nytt år!

2011-01-01 @ 22:10:02
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Mikaela

Gott nytt åt (igen) neggo.

Köp en liten fågel som kan flyga omkring i huset och picka på rudolf!

2011-01-03 @ 12:53:37
Postat av: Matilda

Nä, tror inte att jag skulle orka med allt bajs överallt. Nymfkakaduor (som det faktiskt visade sig vara) bajsar tydligen också. Och så läste jag en sjukt lång bitter monolog av en fågelägare som räknade upp alla dåliga saker med att ha fågel, antagligen för att skrämma iväg oseriösa människor, men jag blev också bortskrämd.

2011-01-03 @ 13:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0