Välkommen hem

Jag är tillbaks igen! Eller, jaha.. ni märkte inte ens att jag var borta? Äsch, det är okej.

Hemkommen från julfirandet hur som helst. Skönt att vara på hemmaplan. 

För några dagar sedan fick jag ett exklusivt utskick från Åhléns hem i brevlådan, bara för oss alldeles speciella medlemmar, där det stod att vi tydligen fick en timme alldeles själva i varuhuset första dagen på mellandagsrean. Egentligen behöver jag ingenting särskilt. Och ett par veckor innan jul satte jag in några tusen på mitt kort som i princip är borta. Fattar ingenting, för SÅ mycket kostade definitivt inte julklapparna. Men ändå är jag frestad att åka in och härja på mellandagsrean. Och vilket bra erbjudande sen.. Dock har jag aldrig varit något stort fan av mellandagsrean. Känslan som infinner sig påminner om den som jag får när det ställs fram ett kakfat eller godisskål som jag tvingas dela med andra människor. Det rycker i fingrarna och plötsligt är jag tillbaks på stenåldern; det enda jag vill är att snabbt roffa åt mig de bästa bitarna för att sedan äta upp dem i något avskilt hörn. Jag är en av ett gäng hungriga hyenor som cirklar runt ett mumsigt kadaver (notera att jag först tänkte skriva ett "dött" kadaver). Det är därför jag inte gillar mellandagsrean något vidare. Jag blir primitiv, stressad och illa till mods. Till slut åker jag moloket hem utan att ha fått med mig en enda köttslamsa.

Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Det är mycket bättre att fynda mellandagskap på internet. Då slipper man i alla fall trängseln och köerna.



Lite synd på hela exklusiviteten dock, men vad ska man göra liksom. Jag är ju något av en VIP, i och med att jag (i egenskap av att ha konto på Scanpix.se, men det är blott en petitess) blir inbjuden till exklusiva sammankomster. För några månader sedan blev jag inbjuden att mingla med Statsministern, och för några veckor sedan till Scanpix stora fotopris. I slutändan så kom jag fram till att jag var lite för upptagen för att hinna mingla med Fidde och titta på fotopris (alternativt att jag inte hade något där att göra), så det fick vara, men man får ju se det som att det är trevligt att de tänker på mig (typ) när de bjuder in till stora exklusiva balunser, så att jag, om jag har tid och lust, kan närvara när något lite intressantare dyker upp.

2010-12-25 @ 23:35:02
URL: http://magnus.nordlander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0