Ja

Min dator är inte den skarpaste kniven i lådan. Inte den piggaste heller. Den blir överhettad av ingenting alls och bestämmer sig för att vila när man minst anar det. Därför har jag installerat ett program som visar vilken temperatur olika delar av datorn har. Egentligen förstår jag inte varför man vill veta exakt hur hög temperaturen är - den dör ju ändå. Kanske helt enkelt lite värdelöst vetande, som allting annat. Just nu är någonting i min dator 103° varmt. Dumma dator.

Idag var jag på en gallerigrej. Det var fina smycken och betongskulpturer, men ganska fula tavlor. Men dom typ laserade betonghusen var väldigt fina. Stilrena. Fick lust att köpa. Eller göra själv.


Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Vad har du för dator? Med några undantag är 103° (jag antar på processorn?) för varmt, och förutom risk för skadade komponenter så slits de då mycket snabbare än vanligt.



Det finns som sagt undantag, men det kan vara en bra idé att lämna in datorn på reparation, särskilt om du fortfarande har garanti på den.

2010-12-05 @ 10:55:13
URL: http://magnus.nordlander.se
Postat av: Matilda

Har en HP Pavilion dv3, men när den blir sådär varm har jag den ju också på mina knän eller typ ett täcke, vilket kanske inte är det direkt bästa underlaget om man vill att datorn ska hålla sig i bra form.

2010-12-05 @ 14:23:04
Postat av: Magnus Nordlander

Om det är den processormodellen jag tror det är så ligger den specade maxtemperaturen på 100°C. Jag kan inte vara säker, eftersom det verkar finnas olika modeller av dv3, men om du vill kan du kontakta mig via MSN, Facebook eller något sånt (adress finns på länken under inlägget), så kan jag hjälpa dig ta reda på om så är fallet.



Blockerar du något utblås eller luftintag när du har datorn i knät eller på täcket? Hur varm blir den annars?

2010-12-05 @ 21:44:15
URL: http://magnus.nordlander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0