Onsdagsfail

Idag köpte jag färska aprikoser i ett av fruktstånden utanför mitt jobb. Jag försökte undvika att klämma på varje aprikos med mina tjocka fingrar, så det blev att jag scannade av utbudet rent visuellt så att säga, och jag kände mig väldigt snäll och välartad som inte besudlade all frukt med händerna. Men tji fick jag, för de där aprikoserna jag tog på måfå smakade jätteäckligt, eller rättare sagt ingenting. Bättre lycka nästa gång, lilla vän. Upp på hästen igen, alternativt: köp frukten i en riktig affär istället.

Och så svängig låt på det, sen blir allt bra, förhoppningsvis.
 


Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Det bästa sättet att avgöra ifall en frukt kommer smaka något brukar inte vara att klämma på dem, utan att lukta på dem. Om de inte luktar något smakar de antagligen inte något heller.



Och ja, folk kommer kolla konstigt på dig när du gör det, men jag brukar iallafall resonera som att då kan de ju sitta med sin smaklösa frukt och kolla konstigt på folk medans jag äter god frukt.



Det funkar även utmärkt på tomater (som ju i och för sig är frukter botaniskt sett).

2010-08-11 @ 19:32:51
URL: http://magnus.nordlander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0