Musik att spy till

Jag brukar inte ha så starka känslor när det gäller musik jag inte gillar. Det är mer att jag slutar lyssna eller börjar tänka på annat. Men så idag, när Kate Perrys låt California Gurls (feat. Snoop Dogg) spelades på radion: jag var helt enkelt tvungen att byta radiokanal. Jag mår alltså fysiskt dåligt så fort refrängen börjar. Det känns som om någon försöker tvångsmata mig med sockervadd genom en tratt i halsen. Som om någon stoppar en alldeles för stor multifärgad tuttifruttiklubba i min mun och bara trycker. Jag får panik, kan inte värja mig. Får ont i huvudet och mår illa på samma gång. Och så videon, med Kate Perry dansandes i blå peruk i ett förvrängt fantasilandskap där allt bara snurrar. Nä, mot toaletten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0